מהי ה"ניטרליות" שבה מחויבים המוסדות האקדמיים?
ניטרליות עוסקת באיסור המוטל על מוסד "לא פוליטי" להתערב בבחירה בין חלופות שכולן עולות בקנה אחד עם עקרונות היסוד של השיטה, ונתונה לכן לסמכותן של הרשויות הפוליטיות. דרישת הניטרליות אינה חלה על מאבק למנוע חריגה של הרשויות מסמכותן ופעולה לשם הגנה על עקרונות היסוד של מדינת ישראל. שר החינוך פרסם דרישה מראשי האוניברסיטאות להתחייב "לשמור על ניטרליות מוסדית בנושאים פוליטיים" (נוסח המכתב שעליו דרש מהם לחתום זמין כאן), והוסיף כי אם הם "מעוניינים לקדם אג'נדה פוליטית, הם מוזמנים להתפטר מ
ברק מדינה
14 במאיזמן קריאה 3 דקות
אקטיביזם חקיקתי
באותה העת בה מתפלפלים מלומדים משפטיים בשאלה האם בית המשפט הישראלי אקטיביסטי והאם אקטיביזם שיפוטי הוא ראוי או בלתי ראוי עסוקה הכנסת...
אלון הראל
4 בדצמ׳ 2014זמן קריאה 2 דקות